Stowarzyszenie

Aktualności

25 maja, 2012
Promocja AMBER SZCZECIN podczas Juwenalii

W dniach 16-20 maja w Szczecinie, jak przystało na miasto akademickie, odbyły się Juwenalia. W tych dniach studenci porzucili mury uczelni i wyszli świętować. Imprezy odbywały się w kilku punktach miasta. Nas szczególnie zainteresował Plac Lotników. Powstała tam sztuczna wyspa z palmami. Aby promować wśród studentów i mieszkańców Szczecina sport smoczych łodzi, postanowiliśmy przyłączyć się do zabawy. Nasza łódź "dopłyneła" do centrum miasta i zacumowała w pobliżu pomnika Colleoniego. Całą akcją kierował bacznie Rafał i Zorro, a ulotki rozdawała Dorota - członkowie Stowarzyszenia Amber Szczecin.
Największe zainteresowanie było wśród dzieci. Są ona bardziej śmiałe, chciały powiosłować, potrzymać ster lub wczuć się w rolę bębniarza.
Przy głośnych rytmach muzyki odbywały się liczne konkursy i pokazy. Pogoda w tym dniu dopisała, było gorąco jak na karaibskiej plaży.
Mamy nadzieję, że zainteresowaliśmy swoją ofertą nowych, przyszłych członków osady. Tych, co nie mieli okazji zobaczyć naszej łodzi w centrum miasta, zapraszamy na przystań przy ulicy Przestrzennej 9, a nowych klubowiczów do wspólnego wiosłowania (wtorek i czwartek o godz. 18, a sobota godz. 11).
Smocze łodzie sport dla każdego z Was!!!

Katarzyna Jarosz
Prezes
Stowarzyszenia Amber Szczecin

30 kwietnia, 2012
Podwójne złoto w Berlinie

W dniu 28 kwietnia 2012 roku w Berlinie, na Olimpijskim Torze Regatowym Berlin-Grünau, odbyły się zawody smoczych łodzi pod nazwą 11. Köpenicker Drachenboot-Frühjahrs-Cup 2012 zorganizowane przez Klub Spree Point Dragon Berlin.
Był to nasz pierwszy, inaugurujący sezon start w tym roku na wodach otwartych. Mogliśmy sprawdzić się po przepracowanej zimie i treningach jakie odbywają się już od marca trzy razy w tygodniu w coraz to szerszym gronie, co nas bardzo cieszy.
W zawodach uczestniczyło 16 drużyn z Niemiec oraz jedna z Polski - AMBER SZCZECIN, tym samym po raz kolejny dzięki naszej osadzie zawody można było uznać za międzynarodowe.
Zawody odbywały się na dwóch dystansach 200 m oraz 1000 m w kategorii SPORT MIX i SPORT - Kobiety.
Osada Klubu Amber Szczecin wystartowała w kategorii Sport - mix na obu dystansach w składzie:
Bębniarz - Julia Zielińska
Zawodnicy: Piotr Stokłosa, Krzysztof Głowacki, Marek Łbik, Wojciech Stokłosa, Joanna Wójcikiewicz, Mirosława Podlecka, Andrzej Noji, Łukasz Żolik, Agata Pudło, Artur Rudnicki, Wojtek Zalecki, Urszula Domańska, Katarzyna Forjasz, Krzysztof Budnicki, Sylwester Głowacki, Cezary Słowikowski, Rafał Masiarz, Paulina Grzesik
Sternik - Robert Mateusiak
Zawody rozpoczęły się o godz. 10:00 eliminacjami na dystansie 200 m. Każda osada startowała 3-krotnie. W pojedynkach uczestniczyło jednorazowo po trzy łodzie, straty odbywały się jak na tor olimpijski przystało z trzymania, czas na mecie był rejestrowany przez fotokomórkę. Nasza osada po eliminacjach, ku zaskoczeniom drużyn niemieckich, weszła do Finału A, czyli walka o najwyższe miejsca.
W Finale A Amber Szczecin z czasem 48,61 sekund zdobył złoto. Na zaodach u naszych zachodnich sąsiadów zawsze jest miła atmosfera, liczy się dobra zabawa i sportowa rywalizacja, tam zjeżdżają całe rodziny. Niemcy jak jeden mąż oklaskiwali nasze zwycięstwo i gratulowali nam.
Na dystansie 1000 metrów osady były wypuszczane przez startera jedna po drugiej w odstępach 20 sekundowych. Na tym dystansie rywalizowało się z samym sobą i z czasem, nie było widać innych łodzi obok, nie wiedzieliśmy jaka jest nasza pozycja. Zmęczeni długim dystansem dotarliśmy na metę nadal nie wiedząc które mamy miejsce. Podczas ceremoni wręczania nagród czekaliśmy aż nas wyczytają. Długo nie moglismy się doczekać, aż do drugiego miejsca nas nie wyczytali. Wtedy wiedzieliśmy już, zapanowała euforia. Mamy drugie złoto. Nikt z nas nie spodziewał się takiego wyniku. Tym bardziej że popłynęliśmy tempem jak na treninu, a długi dystans nie jest naszą mocną stroną. Może w tym sezonie to się zmieni. Niektórzy nie wierzą w sukces do dzisiaj.
Tym sposobem powróciliśmy niesamowicie wymęczeni ale i zadowoleni, pełni nadziei, że ten sezon będzie o niebo lepszy niż poprzednie. Do treningów smocza osado... teraz wiemy, że zwiększenie ilości treningów dało rezultat.

Ze smoczymi pozdrowieniami
Asia Wójcikiewicz

11 kwietnia, 2012
Podsumowanie zawodów w Goleniowie

Dnia 10 marca 2012 roku w Goleniowskim Kompleksie Rekreacyjno-Sportowym "Fala" odbyły się już po raz trzeci zawody smoczych łodzi pod nazwą "Amber Puchar Smoka".
Jak co roku patronat nad zawodami objął Starosta Powiatu Goleniowskiego a także Polska Federacja Smoczych Łodzi. Patronat medialny objęła Telewizja Polska Szczecin.
Klub Amber Szczecin chcąc zachęcić nowicjuszy, tą ciekawą, a zarazem bardzo widowiskową dyscypliną sportu przeniesioną z letnich zawodów plenerowych - zimą na basen, w tym roku poza kategoriami SPORT oraz JUNIOR, postanowił zaprosić każdą osobę, chcącą spróbować swoich sił w kategorii FUN.
Popularność zawodów na basenie, których to jesteśmy jedynymi organizatorami w Polsce, mile nas zaskoczyła i rosnie z roku na rok. Zapytania i zgłoszenia z całej Polski spływały do ostatniej chwili, co w rezultacie dało łącznie we wszystkich kategoriach 31 zgłoszonych drużyn, w tym dwie zaprzyjaźnione niemieckie "Verbooten" - Uniwersytet w Greifswald oraz SKC-Oldies Stralsund Niemcy. Zawody można było śmiało uznać za międzynarodowe.
Impreza, jak co roku, rozpoczęła się oficjalnym powitaniem przez Panią Prezes Katarzynę Jarosz. Następnie drużyny w każdej kategorii rozlosowały swoje numery startowe. Rozpoczęły się eliminacje. Walczono w nich w systemie "każdy z każdym". Ze względu na liczbę drużyn w klasie SPORT została ona podzielona na cztery grupy.
Po eliminacjach drużyny miały chwile przerwy, na którą wielu czekało, zwłaszcza ekipy FUN nie przyzwyczajone do tak intensywnych startów.
Schemat rozgrywek ze względu na liczbę drużyn był dość skomplikowany, ale sędzia główny oraz organizatorzy czuwali nad poprawnościa i sprawnością startów.
Po krótkiej przerwie rozpoczęły się finały. Tu już była walka o konkretne miejsca.
W klasie SPORT trzy finały C, B oraz A o poszczególne miejsca 13-18, 7-12 oraz 1-6. Poprzedziły je fnały w klasie Junior oraz FUN. Ostatnim wyscigiem był wyścig w koronnej klasie SPORT o 1 miejsce.
W tym roku żadna z drużyn nie mogła narzekać na zbyt małą liczbę startów, zarówno te osady, co przegrywały jak i te co wygrywały, wiosłować musiały do końca zawodów. Mamy nadzieję, że każdy wyjechał z Goleniowa porządnie opływany walcząc do końca.
Jak to na zawodach bywa, nie obyło się bez niespodzianek, kilku powtórzonych startów, protestów, a nawet wywrotki łódki, która na szczęści okazała się nie groźna i wszyscy z uśmiechem zakończyli te zawody cało i zdrowo, co świadczy o zaangażowaniu i ambicji zawodników.
Złoto w najważniejszej kategorii SPORT zdobyła niepokonana Spójnia, która w tym roku zaskoczyła nas i zgłosiła 5 swoich drużyn, chwile po ogłoszeniu terminu zawodów. Srebro, także należało do nich. Nasz Amber obronił tytuł sprzed roku czyli BRĄZ - w tak doborowym gronie miło było odbierać PUCHAR i MEDALE.
W tym miejscu w imieniu zarządu KLUBU AMBER SZCZECIN pragnę po raz kolejny podziękować, Wam Drodzy zawodnicy za Wasz udział , za to że mimo deszczu i śniegu przyjeżdżacie do tak odległego dla większości z WAS miejsca jakim jest Goleniów i razem z nami propagujecie tę formę zabawy - smocze łodzie w Polsce.
Podziękowania kieruję także dla Pani Kierownik basenu - Agnieszki Kulinicz za współpracę, dużą pomoc i udostępnianie co roku obiektu "Fala".
Na koniec w szczególności serdeczne podziękowania od KLUBU AMBER:
dla PREZES Kasi Jarosz, bo to ona zawsze potrafi dopiąć wszystko na ostatni guzik, wykonać dziesiątki telefonów, napisać setki pism, aby to miało właśnie taki efekt końcowy. Dziękujemy Pani Prezes.
Dla Czarka, którego niewielu z WAS zna, a który przygotował wszystkie te piękne dyplomy, sprawił, że tablice i rozpiski były czytelne, a zawody sprawnie mogły być przeprowadzone, a także czas jaki poświęca przy pracy, aby nasza strona internetowa miała piękną szatę graficzną i była na bieżąco aktualizowana.
Dla każdego kto swoje pięć groszy dorzucił przy organizacji, dla zawodników za starty, wylane poty i świetne widowisko, dla widzów za gorący doping a także dla obsługi za wytwałość i profesjonalizm.
Wielkie dzięki i obyśmy za rok mogli się spotkać na IV zawodach "Amber Puchar Smoka" w Goleniowie w coraz to większym gronie.

Ze smoczymi pozdrowieniami
Asia Wójcikiewicz

26 marca, 2012
Smoczy sezon 2012 rozpoczęty!!!

Treningi w tym sezonie będą odbywały się w każdy wtorek i czwartek o godz. 18:00, przystań AZS "Marina" przy ul. Przestrzennej 9,
natomiast w sobotę o godz. 11:00 (godzina może ulec zmianie).
Zapraszamy wszystkich członków obowiązkowo na treninigi oraz każdego, kto chce rozpocząć przygodę ze smoczymi łodziami.
Zarazimy każdego naszą pasją:)